UA-58898312-1

Een gezonde mooie huid van binnenuit

Lovely Chantale 1                                                                                                                Foto: Ralf Knevel

 

De meeste mensen besteden geld, aandacht en tijd aan goede huidverzorgingsproducten.
Maar als het gaat om huidklachten zoals eczeem, schimmel of acne dan zijn er maar weinig mensen die stilstaan bij het feit dat de klachten ook vooral van binnenuit te behandelen zijn. Je kunt je huid van buitenuit ontsmetten, hydrateren, masseren, een diepte peeling laten doen, of hormoonzalf gebruiken bij huidklachten. Je huid werd in de embryonale fase opgebouwd uit de zelfde cel als het slijmvlies van je darmen en je longen. Dat betekent ook dat je je huid vooral kunt voeden vanuit je darmen. Als je jouw darmen verwaarloost door het slijmvlies te weinig te voeden of door te veel toxines binnen te krijgen dan helpen alle huidverzorgingsbehandelingen van buiten maar even.

Ik zag laatst een programma van een meisje van mijn leeftijd (33) die zwaar acne had. Ze had van alles geprobeerd. Uiteindelijk heeft ze een huidtest laten doen. Het bleek dat haar huid, stofjes uit varkensvlees moeilijk kon verdragen. Ze stopte met varkensvlees eten, en na drie maanden zag je het resultaat. Ik viel bijna van mijn stoel. Het leek wel alsof er een wonder was gebeurd. Bij mij heeft het weglaten van zuivel heel veel goeds gedaan voor mijn huid. En de foto hierboven is Chantale, Chantale is moeder, zij is dol op knoflook en eet vegetarisch. Hieronder lees je welke voeding stofjes je jouw huid cadeau zou kunnen doen.

Water zorgt ervoor dat het lichaam grondig gereinigd kan worden van gifstoffen. Een minimum van 8 glazen per dag is aan te raden.
Eiwitten zijn belangrijk voor het opbouwen van het slijmvlies van je darmen maar ook van je huid.
Vetten zijn belangrijk omdat deze een beschermend laagje op de huid vormen om vochtverlies tegen te gaan. Ook maken ze daarnaast de huid zacht en soepel.
Vitamines helpen tegen huidveroudering en beschermen de huid.

De volgende voedingsstoffen zijn essentieel voor een mooie en gezonde huid:

Vitamine A (retinol)
Vitamine B2 (riboflavine)
Vitamine B3 (nicotinezuur)
Vitamine B5 (pantotheenzuur)
Vitamine B8 (biotine)
Vitamine B12 (cobalamine)
Vitamine C (ascorbinezuur)
Vitamine E (tocoferol)
Zink
Selenium
Omega-3 vetzuren

Deze mooi-maak stofjes vind je in groene thee, fruit, groenten, vette vis of olie en in zaden.

Wil je specifieke informatie over huidklachten en voeding bel gerust!