UA-58898312-1 G-314D9E8MR6

Optische illusie en de wet van de aantrekkingskracht.

i_see_three_pigsZien met je ogen of met je hersenen?.
De mens heeft een soort oer vertrouwen in wat onze ogen zien. En we gaan er vanuit dat wat je ogen zien ook zo wordt doorgestuurd naar de hersenen. Maar waar zie je nu eigenlijk mee? Met je ogen? Of met je hersenen. Registreert een camera niet veel meer dan wij zien? En wat nu als onze ogen een soort camera zijn, en wij onbewust veel meer registreren? Kijk maar eens naar deze video.

[youtube v3iPrBrGSJM]

Bewustwording.
De eerste keer dat je er achter komt dat niet alles is wat het lijkt is wanneer je de echte sinterklaas leert kennen. De tweede keer is vaak wanneer je op het voortgezet onderwijs koeienogen moet ontleden, en je erachter komt dat dieren heel anders zien dan wij. Verder heb je alle tekeningen met optische illusies ook vast wel een keer in je leven voorbij zien komen.

Invloed op hoe we dingen zien.
Maar wat nu als ik je vertel dat dit veel verder gaat. Dat onze hersenen gewend zijn om op een bepaalde manier naar de wereld te kijken en naar ziektes. Dat wij dat zo gewend zijn omdat de maatschappij en de media ons dat zo leren. Wij hebben een soort oer vertrouwen dat de media ons wel waarschuwt als er iets mis is. Maar we komen er steeds vaker achter dat ons een gezond beeld wordt voorgeschoteld als het gaat om producten die we in de supermarkt kopen, waar je ziek van kunt worden. We komen er achter dat de medische wetenschap ons heel veel informatie niet geeft. En lees anders het boek “Wat artsen je niet vertellen”. Er gebeuren heel veel dingen in de wereld die niet in het nieuws komen. Er komen heel veel dingen in het nieuws, die niet precies gebeurt zijn zoals de media dit schetst. Heel veel dingen zijn nu eenmaal beïnvloed door geld en macht. Politieke partijen kunnen niet alles weten, zij worden geïnformeerd door specialisten. Mensen die dagelijks geld verdienen met een bepaald onderwerp. De zelfde mensen die daar graag geld mee willen blijven verdienen. Het fijne van media is ook dat steeds meer informatie, steeds sneller beschikbaar is, en dat zo ook de andere informatie toegankelijker wordt. Kijk maar naar gewoon-nieuws.nl.

Gedachte beïnvloed gevoel, gevoel beïnvloed gedrag.
Dit beeld waarmee we zijn groot gebracht beïnvloed weer hoe wij naar dingen kijken. Hoe wij naar dingen kijken bepaald hoe wij over dingen voelen.
Maar de andere kant op werkt dit ook zo. Als je anders naar dingen leert kijken, ga je anders in het leven staan.
En als jouw hersenen niet beïnvloed zijn met allerlei ingeprente gedachten, wat zou je dan werkelijk zien? Zou de kinderlijke magie in je weer terugkomen?

De wet van de universele aantrekkingskracht.
Indianen zagen de schepen niet, omdat ze nog nooit schepen hadden gezien. Hoeveel dingen zien wij niet omdat onze hersenen er eenvoudig weg niet bij kunnen? En ken je dat, dat wanneer je eenmaal iets op is gevallen, je dat ineens overal ziet. Dat wat je aandacht geeft groeit. Stel nu eens dat wij onszelf zouden beïnvloeden met alleen maar positieve dingen. Dat is de wet van de aantrekkingskracht. De wet van aantrekkingskracht wordt gezien als een natuurwet en daarom geldt deze voor iedereen. Hetzelfde als met de zwaartekracht is het niet nodig om in de wet te geloven om deze te laten werken. Iemand die niet gelooft in de zwaartekracht zal toch naar beneden vallen als hij van een flat afspringt. Zo zal iemand die niet in de wet van de aantrekkingskracht gelooft toch datgene in zijn leven creëren waar hij de meeste aandacht aan schenkt. Zouden we de werkelijkheid kunnen beïnvloeden? Zouden we onze eigen werkelijkheid kunnen creëren?

Meer informatie…………